De Sinterklaasshow waar het voor ons allemaal mee begon meer dan 30 jaar geleden, had de titel “Snuffie & Rimpel Feesten met Sinterklaas”. De 2 levensgrote karakters van het verlegen goochelkonijn Snuffie en de brutale hond Rimpel zijn en blijven een groot succes bij alle kinderen en ouders. Samen met de Sint en zijn Pieten maakten ze er bij vele bedrijven een onvergetelijk Sinterklaasfeest van de afgelopen 30 jaar. Ondanks dat de show en het concept zo oud en nog steeds een groot succes zijn, hebben we besloten om alles, inclusief de namen van de looppoppen onder handen te nemen en er voor te zorgen dat dit concept een nog groter succes kan en zal worden dan het nu al is.
Wij hebben ook de namen van de karakters veranderd om ze meer van deze tijd te maken. Snuffie het goochelkonijn is Snuf geworden. De naam van de brutale hond Rimpel is veranderd naar Roef. De karakters en levens grote knuffels zelf zullen onveranderd blijven. Wel is het logo aangepast en zijn er nieuwe tekeningen gemaakt. Het complete decor en verhaal is splinternieuw. De basis van een show waarin ballonfiguren, goochelen en het “live” bellen met Sinterklaas centraal staat, blijft! Mede omdat dit concept van ons het eerste was bij een liveshow en zich ruim heeft bewezen in de afgelopen 30 jaar. Daarom houden we vast aan deze basis.
Tijdens de telefoongesprekken in de show met Sinterklaas en naar het kasteel, zal het publiek kennis maken met de Gilde van Sinterklaas. Deze karakters zijn tot stand gekomen nadat ons team meer dan 2 jaar gewerkt heeft aan dit concept. Tevens zijn we bij het ontwikkelen van de Gilde van Sinterklaas, geadviseerd en geholpen door Johanneke Bosman. Ze heeft theologie gestudeerd in Amsterdam en Rome. Ze heeft het boek geschreven “Op bezoek bij Sint Nicolaas”. Haar historische kennis is groot, waar wij dankbaar gebruik van hebben mogen maken. Mede omdat wij de karakters, kostuums en attributen graag ook historisch wilden laten kloppen.
Tevens is er naast de show ook een consumentenactie bedacht en ontwikkeld. Omdat er in de Sinterklaasperiode weinig tot geen unieke consumentenacties zijn met Sinterklaas. Buiten de gebruikelijke bezoeken van de Sint aan winkelcentra en de bekende kleurwedstrijden en je schoen zetten in het winkelcentrum, vonden wij het tijd om in dit gat te springen. Over deze bijzondere mogelijkheid om de Sinterklaasshow en de consumentenactie te gebruiken voor uw winkelcentrum kunt u contact met ons opnemen. Over wat dit inhoudt, informeren wij u later dit jaar.
Dus we kunnen met trots zeggen dat alles compleet vernieuwd is en dat de kinderen met hun ouders als toeschouwers bij deze nieuwe Sinterklaasshow kunnen gaan genieten van een unieke show rond Sinterklaas. Met dit nieuwe concept kunnen we minstens de komende 30 jaar het land weer in tijdens de Sinterklaasperiode.. Boek nu alvast voor het komend jaar!